سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی و بررسی کامل پورشه 911 تارگا

پورشه 911

در این مطلب از مجله یدک کار قصد داریم در خصوص خودرو پورشه 911 صحبت کنیم.

همان اندازه که در طول سال ها به عنوان چیزی از "پورشه" یک پوستر دیده می شود - شخصی که هرگز به اندازه جدی خواهر و برادرهای کوپه اش مورد توجه قرار نمی گیرد - 911 Targa بدون سهم طرفدارانش که نمی توانستند شناسایی کنند ، نبوده است. به عنوان قایق های نمایش معمولی شما اگرچه آنها فقط می توانند آن را با صدای بی صدا و آرام بپذیرند ، اما برخی از رانندگان نسبتاً جدی در آنجا وجود دارند - معدودی از آنها همکار هستند - که در واقع ایده ی 911 با صدر تارگا را خیال می کنند.

 

مطمئناً می توانید دلیل آن را ببینید. منظورم این است که، فقط نگاهش کن؛ چه چیزی در مورد شیوه ای که می تواند عملاً تمام شبح نمادین کوپه را حفظ کند دوست ندارد ، با وجود این که یک سقف نسبتاً بزرگ سقف از دست رفته است؟ اگرچه کابریولت پر چربی اکنون از هر زمان دیگری خوش تیپ تر است ، اما شکل کلی آن هنوز برای جذابیت بصری با این نسل جدید 992 نسل Targa مطابقت ندارد. این ماشین کاملاً خارق العاده است.

اما به همان اندازه که ظاهر تاسف آور تارگا ممکن است در طول سال ها به آزمایش کنندگان و علاقه مندان به رانندگی منتهی شود ، این واقعیت به تنهایی هرگز کافی نبوده است که ببیند آن را به بالای درخت "پایه" 911 بالا می برد. استحکام به خطر افتاده ، وزن بیشتر (تارگا در گذشته پوسته ترین نوع 911 بوده است) و یک مرکز جرم بالاتر بر روی محور عقب همگی باعث شده اند تا لبه های پویای آن را تا حدودی در طی سالها محو کنند.

 

و گرچه ممکن است پورشه واقعاً کار را برای تنگ تر کردن این فاصله بین کوپه و همرزمان رده بالای آن طی سالها انجام دهد ، به عنوان یک 911 بدون سقف ، Targa تلاش کرده است تا دقیقاً آنچه را ارائه می دهد بیش از و بالاتر از کسری سبک تر کابریولت نشان دهد. . گذشته از ظاهر جذاب آن ، یعنی. بنابراین به نظر می رسد ما در حال بازگشت به سوال مطرح کننده هستیم. من حدس می زنم که فقط باید بپذیریم که درجاتی از حقیقت وجود دارد.

 

به هر حال ، دو مدل مختلف 911 Targa در دسترس است: پایه Targa 4 و Targa 4S قدرتمندتر که در اینجا به کمک ماشین درایو سمت چپ مورد آزمایش قرار می گیرند. بنابراین ، چهار چرخ محرک استاندارد در سراسر محدوده Targa است ، بنابراین ، از آنجایی که از 997 نسل Targa در سال 2006 به بازار عرضه شد. برای 992 Targa 4 ، قدرت از 3.0 لیتری دوقلو توربوشارژ پورشه به دست می آید. شش ، که توسعه 380bhp سالم و 332lb فوت است. در 4S ، این ارقام به 444bhp در 6500rpm و 391lb ft بین 2300-5000 دور در دقیقه افزایش می یابد ، که اجازه می دهد تا این اتومبیل ورزشی 1675kg از 0-62mph در 3.8 ثانیه و حداکثر در 189 مایل در ساعت

Targa 4 98،170 پوند منحصر به فرد با PDK 8 سرعته عالی پورشه در دسترس است. در همین حال ، 4S را می توان با PDK یا جعبه دستی 7 سرعته دستی داشت. صرف نظر از انتقال ، هر دو مدل 109،725 پوند قیمت دارند ، هرچند شایان ذکر است که اتومبیل های دستی همچنین بسته بندی Sport Chrono پورشه را به صورت استاندارد نشان می دهند. ماشین تست ما با گیرنده PDK و بسته Sport Chrono همراه بود.

 

در جای دیگر ، هر دو خودرو از نردبانهای سازگار با مدیریت تعلیق فعال پورشه و همچنین مدیریت کشش پورشه برخوردار هستند. در همین حال ، 4S با دیفرانسیل عقب کنترل شده الکترونیکی Porsche Torque Vectoring Plus به صورت استاندارد ارائه می شود ، در حالی که در مدل های دستی 4S این برای یک دیفرانسیل عقب مکانیکی PTV تعویض می شود. در مورد سقف ، می توان آن را در 19 ثانیه جمع کرد - اما شما باید برای کار آن ثابت باشید.

پورشه GB تمایل دارد که اکثر 911 را در ناوگان مطبوعات خود با افت 10 میلیمتری سوار شدن در اتومبیل مشخص کند ، بنابراین جالب بود که پیدا کردن این ماشین تست آلمانی بدون مشخصات بود. در هر صورت ، در جاده های A و جاده های مناسب و معقول ، تفاوت در راحتی سواری بین دو مجموعه دقیقاً روز و شب نیست - چیزی که با پیگیری درایو در پایین ، عقب تأیید می شود - بعداً همان روز Carrera S رانده شد.

 

 

در این محیط ، Targa با اهداف زیادی سوار می شود ، اما آنقدر محکم نیست که شما بخواهید دو بار در مورد استفاده از آن از GT با پا های بلند فکر کنید - کاری که بسیاری از دارندگان Targa بدون شک در طول سال ها انجام داده اند. . همراه با موقعیت رانندگی فوق العاده 911 و دید عالی در جلو و عقب ، این یک اتومبیل اسپرت است که در آن می توانید شادباشگاه های بزرگی را تحمل کنید. جداسازی بام خوب نیست ، اما به طور معمول 911 مقدار زیادی غرش در جاده وجود دارد که توسط لاستیک های عقب 305 قطعه چربی آن تولید می شود ، که خود آنها در حدود 21 آلیاژ پیچیده شده اند. بیش از هر چیز ، این صدای سفید پایدار است که می تواند اثبات شود که در هنگام پیمودن مایل های بزرگ ، آبگیری وجود دارد.

 

این جاده باریک تر ، دست انداز تر و عموماً هیجان انگیز تر از جاده پشت است که در آن تفاوت های ظریف در تنظیم تعلیق شروع به نمایش خود می کنند. با استفاده از میراگرهای PASM ، نرم تر و نرم تر ، Targa احساس نمی کند به همان اندازه که Carrera در بالای قشرهای سریع انجام می شود ، گره خورده است. رول لمسی است که در گوشه و کنار نیز برجسته تر است ، اما با کشش بسیار زیاد چهار چرخ و یک قفسه فرمان بسیار زیبا و با وزن بسیار دقیق که در اختیار دارد ، Targa همچنان یک خودروی جاده ای کاملاً سریع و کارآمد است.

مطمئناً ، در مسیر ردیابی عقب Carrera S بهتر خواهد بود. این بسیار محکم تر ، بسیار متمرکز تر از Targa. در جاده مانند یک ماشین هیجان انگیز و رسا نیز احساس می شود. با شور و شوق بسیار بیشتری رو به رو می شود و با عقب نشستن در گوشه ها ، قسمت عقب آن را می توان به آرامی احساس کرد که پشت سر شما احساس می شود. اما تعادل بین کنترل بدنه و راحتی در هنگام سوار شدن که ضربات کمی نرمتر ، سنگین تر Targa 4S وجود دارد ، هنوز هم بسیار جذاب است - به ویژه هنگامی که شما در توانایی آن برای جمع کردن سقف خود و ایجاد صحیح قرار گرفتن در معرض دیدنی ها ، صداها و بوی هر محیطی هستید. اتفاق می افتد که در آن رانندگی کنید.

 

گفته می شود ، با پشت بام مطمئن نیستم که شما دقیقاً همانطور که انتظار دارید در معرض یادداشت موتور 911 باشید. در هر چیزی به غیر از دریچه گاز کامل ، واقعاً کار دشوار است که بتواند سرخشی آن را از باد و بلندی که در اطراف کابین می رود بیرون بیاندازد و در شکافی که مستقیماً از روی شانه شما است ، تکرار می کند. با توجه به این واقعیت که یک طبیعت بیش از حد جدی یکی از انتقادات اساسی است که ما در نسل 992 نسل 911 به آن اعتراض کردیم ، این حس کمی مختل شده از تئاتر شنیداری کمی ناامید کننده است.

 

اما حتی اگر این موسیقی متن صوتی شش صاف ممکن است توسط توربوشارژرهایی که همه 911 ها معمولاً پوشیده اند ، مانع شود ، این موتور جدید 3.0 لیتری همچنان یک نیروگاه چشمگیر است. پاسخ دریچه گاز تقریباً همانند دلخواه شما فوری است ، و شتاب همچنان مثل همیشه خطی و ثابت است. در این میان گیربکس PDK یک کلاس مستر است. با زحمت سریع و بصری وقتی روی دستگاه های خود رها می شوید و در هنگام کار از طریق دستگیره های روی فرمان ، پاسخگوی بی عیب و نقصی هستید.

باید یکی بخرم؟

این واقعاً به این بستگی دارد که شما به ایده یک مدل 911 روباز علاقه داشته باشید. کوپه محور عقب اتومبیل بهتر راننده است ، بدون شک در مورد آن. با این استدلال ، Carrera S Cabriolet با محور عقب احتمالاً گزینه جذاب تری است که بدون پشت بام پیش بروید. این قیمت نیز کمی کمتر از 5600 پوند ارزان تر از 4S Targa است ، که حتی در این نقطه قیمت نیز مبلغ ناچیز نیست.

 

اما اگر سریعترین ، تمام پنجه قابل تبدیل آن چیزی است که بعد از آن هستید ، می توانم ببینم چرا شما ترجیحاً بیش از تبدیل سنتی انتخاب کرده اید. هزینه آن برابر با کابریولت 4S است ، اما به نظر می رسد بهتر است ، و اگرچه ممکن است 50 کیلوگرم سنگین تر باشد ، در جاده مطمئن نیستم که شما تمام این مدت چرخ خود را صرف استرس در مورد این واقعیت کنید.

مطمئناً ، ممکن است هنوز هم جذابیت پوکر متصل به Targa 4S وجود داشته باشد. اما درخواست راننده بیشتری وجود دارد که از گذشته نیز به این موضوع بپردازد.

 

مشخصات Porsche 911 Targa 4S PDK

 

جایی که آکسفوردشایر ، انگلستان قیمت 109،725 پوندی در فروش دارد اکنون موتور 6 سیلندر به صورت افقی مخالف ، 2981 سی سی ، توربوشارژ دوقلوی ، بنزین قدرت 444bhp در 6500 دور در دقیقه گشتاور 391lb ft در 2300-5000 دور در دقیقه گیربکس 8 اسپیس دو کلاچ اتوماتیک وزن Curb 1675kg (DIN) حداکثر سرعت 189mph 0-62mph 3.6sec (با Sport Chrono Pack) اقتصاد سوخت 26.2mpg (WLTP ترکیبی) CO2 245g / km (WLTP Combined) رقبا Jaguar F-Type R Roadster ، Aston Martin Vantage Roadster