سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی BMW i8 با جزئیات کامل

bmw i8

به مجله معرفی و لوازم یدکی خودرو خوش آمدید.

معرفی کلی bmw i8

با درهای پروانه ای و جسورانه ای جسور و جسورانه ، شکی نیست که BMW i8 سر خیابان ها را می چرخاند. چیزهای بیشتری از آن صرفاً چشم نواز است ، اما i8 ممکن است جاه طلب ترین خودرویی است که BMW تاکنون تولید کرده است.

 

اگرچه در همان براکت اتومبیل اسپرت مانند پورشه 911 و آئودی R8 قرار دارد ، i8 با استفاده از فناوری ترکیبی پلاگین در کار متفاوت و متفاوت عمل می کند. موتور بنزینی سه سیلندر آن - مربوط به موتور مورد استفاده در هاچ بک Mini - به مراتب کوچکتر از رقبای خود است ، اما برای ارائه عملکرد چشمگیر با قدرت الکتریکی ترکیب می شود. این اتومبیلی است که به گونه ای طراحی شده است که بتواند به همان اندازه مهربان باشد و نوع مهمی برای محیط زیست باشد.

 

می توانید i8 را به عنوان یک کوپه یا به عنوان i8 Roadster اپن انتخاب کنید ، که ما به طور جداگانه بررسی کرده ایم. اگرچه هر دو نسخه طرح دو صندلی میان رده خود را با R8 به اشتراک می گذارند ، اما سایر شباهت ها بین آن چند و چند فاصله نیست. بخش بزرگی از i8 از فیبر کربن قوی و سبک ساخته شده است - ماده ای که بسیار سفت و سخت نیز هست ، که خبر خوبی هم برای جابجایی و هم در برابر تصادفات است. و ، در حالی که i8 تنها در یک خودروی اسپرت هیبریدی نیست ، Honda NSX بدون فناوری افزونه می رود ، در حالی که سوپر اتومبیل های پورشه 918 اسپایدر و مک لارن P1 چندین برابر قیمت دارند.

در حقیقت ، قدرت افزونه برای جذابیت i8 مهم است. موتورهای الکتریکی آن موتور بنزینی را تکمیل می کنند تا پانچ قابل توجهی را فراهم کند و بسته باتری آن به شما امکان می دهد تا سکوت روی برق تمام برق را تا 34 مایل طی کنید. این همچنین به i8 در دستیابی به آمار رسمی قابل توجه در اقتصاد سوخت کمک می کند و قبوض مالیات بر اتومبیل شرکت های کوچکتر از سایر اتومبیل های اسپرت را به همراه خواهد داشت.

 

در مورد صفحات بعدی اطلاعات خود را درباره برداشت دقیق از i8 بخوانید و اگر این ماشین اسپرت با تکنولوژی پیشرفته تصورات شما را به اندازه کافی برای گرفتن شیرجه می گیرد ، به سایت خرید ماشین جدید ما مراجعه کنید تا ببینید چقدر می توانید پس انداز کنید.

عملکرد و رانندگی با bmw i8

دکمه شروع را فشار دهید و از سکوت استقبال خواهید شد. درایو در ابتدا توسط یک موتور الکتریکی 129 اسب بخار تامین می شود که نیرو را از یک باتری نصب شده به صورت مرکزی در خودرو می گیرد. این موتور از چرخ های جلوی قدرت استفاده می کند و BMW کاملاً شارژ می شود و می گوید تا 34 مایل را با سهولت سکوت پوشش خواهید داد. در شرایط واقعی ، شما تلاش خواهید کرد که تنها با استفاده از باتری ، آن فاصله را بپوشانید ، به خصوص اگر خود را در سرعت 60 مایل در ساعت یا بالاتر پیدا کنید.

 

هنگامی که باتری ها از بین می روند ، شما بر روی شتاب دهنده گام می گذارید یا از حالت Comfort به Sport سوئیچ می کنید ، یک موتور بنزینی 1.5 لیتری بنزینی توربوشارژ می شود. این واحد مجهز به عقب چرخ های عقب را از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک هدایت می کند و گشتاور قابل ملاحظه ای برابر با 228 اسب بخار و 236 لیتر فوت را تولید می کند. به نظر می رسد که تعجب آور خوب است ، و اضافه کردن برخی از تئاترهای واقعی به رویه (البته با تمسخر از طریق بلندگوهای اتومبیل بهبود یافته است) و شتاب جدی چشمگیر را فراهم می کند. با هر دو موتور الکتریکی و موتور بنزینی که در کنار هم کار می کنند ، چهار چرخ محرک و کشش زیادی را فراهم می کنند ، i8 با سرعت 4.4 ثانیه از صفر 622 مایل در ساعت حرکت می کند و سبقت را بی دردسر می کند. دو منبع برق هموار با هم مخلوط می شوند. هیچ وقت انتقال ناخوشایند یا مکث های عجیب و غریب وجود ندارد. لازم به یادآوری است که نسخه های مشابه آئودی R8 و پورشه 911 حتی به ویژه در سرعت های بزرگراه و بالاتر از آن حتی سریعتر هستند.

با این حال i8 همه چیز درباره عملکرد مستقیم نیست. سبک اتومبیل کلاس آن است و دارای جلوپنجره مناسب است ، بنابراین وقتی وارد سیستم می شوید مسیر را به سرعت و به صورت کنترل شده تغییر می دهید. i8 اتومبیلی نیست که از بازی کردن با چوگان لذت ببرد. فرمان دقیق و بسیار سبک است و باعث می شود i8 به راحتی مانور داده شود ، اما فاقد بازخورد و وزن فرمان در یک پورشه است ، که هنوز هم خودروی رضایت بخش و تواناتر برای رانندگی سخت است.

 

سوار شدن در i8 با سرعت کمی حتی با وجود دمپرهای تطبیقی ??استاندارد در حالت Comfort کاملاً محکم است ، اما با توجه به اینکه یک خودروی اسپرت است ، هنوز هم بسیار راحت است ، در حالی که سرعت بالا در جاده بزرگراه کاملاً کاشته شده و پایدار است. حالت اسپرت سواری را سخت تر می کند ، اما به حدی نمی رسد که شما را از جاده خارج کند. این اتومبیل است که بدون خوشحالی به عرق ، با خوشحالی مایل را طی می کند. با این وجود ، سرعتی زیاد از سر و صدای جاده در سرعت های بالاتر وجود دارد ، اما در سرعت های کم در هنگام کار با برق فقط به طرز آرام اما دلپذیری ساکت است.

داخل bmw i8

در حال ورود به i8 (کاری که انجام آن با کمال میل امکان پذیر نیست) را خواهید دید و از یک فضای داخلی با ظاهری که به زیبایی نمای بیرونی نمای بیرونی باز می گردد ، استقبال می شود. داشبورد در حال جابجایی و دقیق ، همه شماره گیری ها و کنترل ها را به سمت راننده تنظیم می کند ، در حالی که یک صفحه نمایش حساس به لمس 8.8 اینچی در بالای داشبورد قرار دارد. این گزینه با یک دیجیتالی دیجیتالی برای جایگزین کردن شماره گیری های معمولی و همچنین یک صفحه نمایش سر به جلو متصل می شود. اینها همه استاندارد هستند ، همانطور که یک داخلی دارای چرم است که اکثر سطوح پلاستیکی را پنهان می کند.

 

با این حال ، در حالی که ممکن است هوای چیزی از آینده داشته باشد ، در واقع تمام کیت iDrive بسیار معمولی است که در یک سری 3 پیدا می کنید. آیا این ناامید کننده است؟ خوب ، از یک طرف ، بله؛ این شرم آور است که BMW دارای یک سیستم infotainment پیشگامانه و آینده نگر برای مطابقت با مهندسی پیشگامانه اینده نیست. از طرف دیگر ، iDrive مدتهاست که سیستم سرگرمی مورد علاقه ما بوده است ، بنابراین اگرچه ما به خوبی به آن عادت کرده ایم و می توانید آن را در اتومبیل های بسیار ارزانتری پیدا کنید ، این باعث نمی شود تا استفاده از آن عالی شود.

مانند تمام سیستم های iDrive ، عملکردها از طریق یک کنترلر دوار بصری و مرکزی نصب شده کنترل می شوند. پانلی که مستقیماً در مقابل شما قرار دارد مانند پانل سازهای معمولی است ، در حالی که دیگری در مرکز داشکاف ، infotainment و media readout را ارائه می دهد.

 

فضای داخلی i8 به طور کلی به پایان رسیده است و مطمئناً بخشی به نظر می رسد ، اما عناصری وجود دارد که آن را فرو می ریزند. چند پلاستیک با کیفیت متوسط ??در مکانها پیدا خواهید کرد و برخی از تابلوها کمی شل و ول هستند. شاید در یک سری 3 قابل قبول باشد ، اما نه در یک خودروی اسپرت هیبریدی پرچمدار ، و i8 به طور کلی در داخل Audi R8 احساس قوی و با کیفیت نیست.

 

به لطف صندلی های جلو برقی و یک ستون فرمان که از نظر ارتفاع و رسیدن تنظیم می شود ، می توانید یک موقعیت رانندگی راحت پیدا کنید ، در حالی که بقیه کنترل ها به راحتی قابل درک و دسترسی هستند. نمایشگر سر از نوع استاندارد است ، بنابراین لازم نیست که چشمان خود را از جاده بکشید. دید خوب برای یک اتومبیل اسپرت کم مصرف است و سنسورهای پارکینگ استاندارد در جلو و عقب وجود دارد ، به علاوه یک سیستم دوربین دید اطراف برای مانور سرعت کم.

فضای مسافر و بوت

ورود به i8 کار ساده ای نیست ، زیرا شما باید زیر درهای پروانه ای جوجه کشی کنید ، از بالای طاقچه بلند شوید و خود را به صندلی های ورزشی کم ارتفاع بکشید - چیزی که نیاز به درجه ای از ورزشکاری دارد. اما پس از نشستن ، متوجه خواهید شد که فضای کافی برای افراد جلوی اتاق وجود دارد و صندلی ها راحت هستند.

 

در مقابل ، این دو صندلی عقب واقعاً فقط برای استفاده های گاه به گاه یا برای کودکان است ، زیرا دسترسی آنها کاملاً تنگ و سخت است. اتاق های پا و سر به شدت محدود هستند ، اگرچه اتصالات Isofix را برای هر دو صندلی عقب دریافت می کنید.

 

به طور مشابه ، بوت با فضای کافی برای یک کیف بزرگ نیست ، اگرچه ما گمان می کنیم بیشتر افراد از صندلی های عقب به عنوان یک منطقه اضافی چمدان استفاده می کنند. و در عوض می توانید از صندلی های عقب برای ذخیره سازی اضافی استفاده کنید. فضای ذخیره سازی زیادی در جای دیگر اتومبیل وجود ندارد ، با یک دستکش باریک ، بدون جیب درب و فقط چند سینی برای وارد کردن شانس و جوش شیرین شما. این شرم آور است ، با توجه به اینکه می توانید با خوشحالی مسافت های طولانی را در i8 بپوشانید.

هزینه ها و حکم

BMW i8 را به عنوان این کوپه و به عنوان یک قابل تبدیل ارائه می دهد ، اما تنها یک سطح تر و تمیز در دسترس است. این ممکن است در مقایسه با نسخه های "استاندارد" پورشه 911 گران به نظر برسد ، اما به نظر می رسد همه چیز به همان اندازه ظاهر تاریک نیست - BMW به شما تجهیزات استاندارد به مراتب بالاتر از پورشه می دهد.

 

i8 و همچنین کیت های معمولی مانند کنترل آب و هوا ، i8 دارای چراغ های LED تطبیقی ??، کروز کنترل ، صندلی های جلو گرم شده برقی ، رادیو DAB ، سات-ناو و موارد دیگر دیگری است. ظهور 911 در یک سطح مشابه به زودی باعث می شود قیمت آن به سرعت افزایش یابد ، اما عصرها تا حدودی بیرون می رود.

 

سقوط یورو NCAP i8 را آزمایش نکرده است ، اما کیت ایمنی استاندارد خوب است ، از جمله شش کیسه هوا ، اخطار تصادف و سیستم ترمز اضطراری خودکار.

 

i8 فقط 42 گرم در کیلومتر CO2 از خود ساطع می کند ، بنابراین هزینه ماشین ماهیانه شرکت به طور قابل توجهی پایین تر از دیزلی 3 سری خواهد بود. انتظار ندارید که به طور منظم معادل 134.5mpg به دست بیاورید ، اما i8 باید با توجه به عملکردی که در ازای آن ارائه می دهد ، باز هم اقتصاد سوخت قابل توجه را در شرایط دنیای واقعی بازگرداند. به طور خاص ، اگر به یک نقطه شارژ دسترسی آسان دارید ، هزینه های جاری شما به مراتب پایین تر از یک معادل 911 یا Audi R8 خواهد بود.